III. Bratrušovské serpentiny – TZ LRT

 

Po téměř dvouměsíční prázdninové přestávce vyrazili jezdci seriálů Maverick Rescue Euro Cup a Mezinárodního mistrovství České republiky do předposledního bodovaného podniku letošní sezony.

U mnoha závodníků se po dlouhé závodní pauze projevily abstinenční příznaky, a proto se na 3200 metrů dlouhou trať, která svým charakterem nabídla jak rychlé, tak technicky náročné pasáže, sjelo téměř 140 závodních speciálů a formulí.

Velké startovní pole však přineslo řadu komplikací a časových prodlev. I počasí tentokrát ukázalo svou horší tvář a to vše se projevilo na výkonech a výsledcích našich borců.

Po několika silných pátečních průtržích byla trat značně znečištěná a ještě druhý den ráno mokrá, velice pomalu a nestejnoměrně vysychala, a tudíž byla příčinou mnoha kolizí. 1. sobotní závodní jízda se odstartovala na suchu, avšak před 2. přišel další vydatný déšť, který zamíchal pořadím.

 

Ladislav Ázsóth se umístil na 4. místě v kategorii S1-1600, v absolutním pořadí obsadil 31. místo.

 

Rostislav Pilař skončil na 6. místě v kategorii E1-2000 a 32. v absolutním pořadí.

 

Radek Kolbábek získal 1. místo v kategorii E1+2000/4WD a vynikající 4. místo v absolutním pořadí. Po sobotní „mokré“ závodní jízdě, kdy byl při rychlosti pouhých 60 km/h jeho vůz na desetipalcových suchých pneumatikách bez vzorku naprosto neovladatelný, se rozhodl odstoupit z nedělního závodu i za cenu bodové ztráty . Stejně se rozhodl i Ladislav Ázsóth. Vzhledem k nepředvídatelným povětrnostním podmínkám a možnosti použití suchých penumatik , oba zhodnotili i pouhé vyjetí nahoru jako krajně nebezpečné.

 

Do nedělní tréninkové jízdy tak odstartoval jen Rostislav Pilař. Ten ale v 5. zatáčce havaroval, a tak to vypadalo, že nedojede závod ani on. Nebyl by to však Rosťa, známý to bojovník a eskamotér, aby nedokázal za podpory svých dvou mechaniků bleskově uvést svůj stroj do původního stavu. Dokonce prý bylo použito i kladivo! Výsledkem bylo perfektní 4. místo v kategorii a 33. místo absolutně.

 

V České trofeji MMČR reprezentovali náš team Radek Klukan a Milan Boháč. Milan získal po oba dva dny 1. místo v kategorii, Radek skončil v sobotním závodu na 1. místě, v neděli byl 2.

 

A kde se setkáme příště? V jihomoravských Divákách.

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí
Více zde: https://lemursracing.webnode.cz/aktuality/

 

Lemuři na šternberském kopci

O předposledním prázdninovém víkendu zavítali jezdci seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2014 na pátý bodovaný podnik letošní sezony. Závodilo se na rychlé, 2690 metrů dlouhé trati, na níž se před dvěma týdny proháněly nejrychlejší evropské vozy a formule. Startoval zde totiž 34. ročník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu - Mistrovství Evropy ECCE HOMO, na němž nás skvěle reprezentoval Milan Boháč, když získal 1. místo v kategotii a 3. místo v České trofeji, dále také Radek Klukan, který skončil 13. v České trofeji.

 

Start našich borců byl ohrožen, protože se vyskytlo několik komplikací, které jsme však díky soudržnosti a celistvosti našeho teamu překonali a opět upevnili naši pozici! 

 

Někteří členové teamu velmi usilovně pracovali na uvedení závodních vozů do provozu a víceméně se jim to i podařilo. 

Citroen Saxo Ladislava Ázsótha na základě palubních přístrojů nevykazoval žádný život (pravděpodobně byly v zápalu odlehčování odstraněny některé důležité kabely elektroinstalace), na trati se měl však čile k životu a obsadil 2. místo po oba dva dny.

Velkou pochvalu zaslouží slovenský jezdec Martin Šabík, který neotálel, a i přes četné problémy pracoval na opravě svého vozu tak urputně, že do závodu nakonec nastoupil. V sobotu i v neděli získal krásné 4. místo v kategorii. 

Rostislav Ozzy Pilař také pilně pracoval na odlehčení svého vozu, výsledkem mu bylo výborné umístění v jeho hojně obsazené kategorii E1-2000, kde vyjel pro temaovou trofej v sobotu i v neděli 3. místo. 

Velké poděkování patří generálnímu řediteli teamu, Robertu Prokšovi (tentokrát se nemohl osobně zúčastnit, jelikož nás reprezentoval ve Středomoří), který poskytl svůj plně vybavený servisní kamion Radku Kolbábkovi, aby se tohoto důležitého závodu mohl také zúčastnit. Ten si vedl zpočátku výborně, když v sobotním závodu získal 1. místo v kategori a vynikající 3. místo v absolutním pořadí. V neděli však bohužel převodovka jeho výkonného speciálu Ford Sierra opět nevydržela příval kroutícího momentu čtyřlitrového šestiválce a Radek musel ze závodu odstoupit. 

I přes všechny komplikace však naši Lemuři nezklamali, svoji pozici opět upevnili a v průběžném bodování jsou stále na 2. místě v teamové trofeji.

A kdy se setkáme příště? Tentokrát až 22. srpna v Bratrušově, kde se po prázdninové pauze pojede III. ročník Bratrušovských serpentin. 

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí

 

Více zde: https://lemursracing.webnode.cz/

 

 Lemuři na Slovensku  

O posledním květnovém víkendu se kolotoč závodů MAVERICK RESCUE EURO CUP 2014 přesunul na východ k našim slovenským sousedům. Závodilo se na 3700 metrů dlouhé,  velmi členité, tudíž pro paměť náročné trati nedaleko města Bánovce nad Bebravou. 
Trať známá pod názvem Jankov vršok patří mezi technicky nejnáročnější. Zákeřná je nejen sérií opakujících se úseků, které mohou neznalého jezdce pomýlit, ale také rozmístěním obrubníků, jimiž je z větší části lemována. 
Jezdci našeho teamu se sešli téměř v kompletní sestavě. 
Ladislavu Azsóthovi se od poslední těžké havárie v Náměšti nad Oslavou bohužel nepodařilo stále opravit Citroen Saxo, proto nastoupil do závodu jako dablér na voze Ford Focus Martina Šabíka. Svojí dravou jízdou si v sobotním závodu dojel pro 3. místo v kategorii a přinesl tím cenné body do teamové trofeje. V nedělní tréninkové jízdě však musel Focus pro poruchu převodovky ze závodů odstoupit, protože nevydržel Ládinovo (sebe)vražedné tempo.
Martin Šabík v sobotu dojel v kategorii S1-2000 na 10. místě. 
Rostislav Ozzy Pilař E1-2000 si v sobotu vyjel krásné 8. místo, v neděli své umístění ještě vylepšil a byl 6.
Radek Kolbábek, který na této trati startoval poprvé, podal po oba dva dny skvělé výkony. V sobotu i v neděli získal poháry za 2. místo v kategorii E1+2000/4WD. Výborně si vedl i v absolutním pořadí, když v sobotu skončil na 9. a v neděli na 7. místě. 
Díky těmto vynikajícím výsledkům se našim borcům podařilo upevnit pozici v teamové trofeji, kde se stále drží na 2. místě. Navíc dokázali, že bojovnost jim je sobě vlastní a rozhodně nenechají nikomu body zadarmo. 
V neposlední řadě si (sami sobě) udělujeme cenu fair play - jednak za zapůjčení  vozu Ládinovi, dále však hlavně za poskytnutí dílu z vozu teamového doprovodu nejmenovanému konkurenčnímu teamu.
A kdy se setkáme příště? 21 . června ve Šternberku. 
 
Další informace na: https://www.maverickrescue.cz/
Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí

 

 

 

 

Náměšť – tisková zpráva LRT

 

První květnový víkend připomínal letos svými teplotními výkyvy spíše aprílové než květnové ovzduší, i přesto však neodradil jezdce seriálů Maverick Rescue Euro Cup a Mezinárodního mistrovství České republiky, aby se sešli na technické trati dlouhé 2340 metrů. Startovní pole čítalo přes 120 jezdců z České a Slovenské republiky a z Rakouska.

Naši borci si vedli opět skvěle a potvrdili, že závodí na doraz. Své by o tom mohl vyprávět Ládin Ázsóth, který do první závodní jízdy dal vše a ač byl po tréninkových jízdách jasným favoritem skupiny S1-1600, nevyhnul se v jedné z rychlých pasáží karambolu a byl tak nucen ze závodu odstoupit pro vážnou poruchu střechy.

Skvěle si vedl Robert Prokš, který po oba dva dny zajel vynikající časy a vybojoval tak v kategorii S1+2000/2WD pro team dvě první místa.

Božský Rostislav Ozzy Pilař se sice neumístil na pohárových místech, ale jeho závodní speciál získal titul Nejkrásnější krasomilný vůz náměšťské trati.

Milan Boháč v sobotu zvítězil v nejpočetnější kategorii E1-2000. V neděli však zápolil s nepravidelným chodem motoru a v 1. závodní jízdě byl nucen vůz odstavit.

Nejlepší výsledky zaznamenal Radek Kolbábek, který vylepšil svůj čas o více než 2 sekundy oproti minulým rokům. V sobotním závodním dni získal 5. místo v absolutním pořadí a v neděli dokonce ještě vylepšil a odvezl si domů pohár za 3. místo. V kategorii E1+2000/4WD po oba dva dny zvítězil.

 

Doufáme, že oba dva naši velezkušení jezdci dají brzy své stroje do pořádku a budeme se s nimi moci setkat při dalších závodech do vrchu, třeba za 3 týdny ve slovenských Bánovcích nad Bebravou na trati známé pod názvem Jankov Vršok. Podrobnější informace naleznete na https://www.maverickrescue.cz/

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí

 

 

 

Slovácký kopec – Tisková zpráva Lemurs racing teamu

O velikonočním víkendu zavítali jezdci seriálu Maverick rescue Euro Cup 2014 do jihomoravských Násedlovic, kde se konal IV. Memoriál Stanislava Firtla známý pod názvem Slovácký kopec. Na trati dlouhé 2210 metrů poměřilo své síly, schopnosti a výkony téměř 70 závodních speciálů, formulí a historických automobilů. Počasí přálo, závody se díky skvělé organizaci obešly bez závažnějších komplikací a dokonce padaly i traťové rekordy.

Skvěle si vedl i náš team, přestože startoval ve značném oslabení a musel se potýkat s dalšími komplikacemi – poškození převodovky Fordu Sierra 4000 po předešlém závodu byla natolik závažná, že Radek Kolbábek do závodu nemohl nastoupit. Martin Šabík se po oba dva dny potýkal s onemocněním, jehož následkem bylo, že viděl pouze na levé oko. Se svým handicapem však skvěle bojoval a v nedělním závodu se posunul na vynikající 3. místo ve druhé nejvíce obsazené kategorii víkendu. Rostislav Ozzy Pilař (jednomyslně zvolený zástupce ředitele teamu – poznámka redakce) po první sobotní tréninkové jízdě odhalil prasklé zavěšení  motoru, které mu znemožňovalo plně využít výkon jeho  Fordu Escort RS 2000, a bojovat tak o „pódiové umístění“. Přestože jel takzvaně na jistotu, s přehledem si vyjel po oba dva dny krásné 4. místo v kategorii. Jediný, kdo neměl jakýkoli handicap, byl Ladislav Ázsóth, který si svojí dravou jízdou s přehledem udržel 2. místo v kategorii po oba dva dny.

K těmto vynikajícím výsledkům dopomohla jak pohodová teamová nálada, kterou má na svědomí nový špičkový teamový psycholog (mezi slepými jednooký králem), tak tradiční vnitroteamová rivalita, která vždy žene naše borce vstříc lepším výsledkům. Někteří nejmenovaní jedinci však mohou pod tímto psychickým tlakem za jediný víkend výrazně zestárnout.

Nicméně na následnou rekonvalescenci do dalších závodů v Náměšti nad Oslavou zbývají celé dva týdny, a proto můžeme očekávat, že naši borci opět do dalšího závodu nastoupí ve vynikající formě.

Za zmínku také stojí, že náš team bude mít zastoupení příští víkend v rakouském Rechbergu, kde nás bude reprezentovat Radek Klukan a Milan Boháč.

Podrobnější informace naleznete na https://www.maverickrescue.cz/ 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí

 

 

 

 

Brněnský drak – LRT v nové sestavě

 

O posledním březnovém víkendu jsme měli možnost po půlroční odmlce opět slyšet zvuk závodních speciálů a formulí, jejichž rozličné melodie rozezněly Masarykův okruh v Brně. Závod nesoucí název Brněnský drak odstartoval dva seriály současně – MAVERICK RESCUE EURO CUP a Mezinárodní mistrovství České republiky. Náš team měl zastoupení v obou seriálech.

Závod probíhal v rychlém tempu, bez nehod a komplikací, protože trať je velmi bezpečná.

LRT nastoupil do obou seriálů v pozměněné sestavě. Radek Kukan a Milan Boháč odstartovali do závodu Česká trofej MMČR, Robert Prokš, Ladislav Ázsóth, Rostislav Pilař a Radek Kolbábek do seriálu MREC.

Téměř půlroční závodní pauza posloužila Lemurům, aby zdokonalili své závodní vozy, nabrali nové síly, zlepšili fyzičku a byli ještě rychlejší než v předchozích sezonách.

 

Výsledky našich borců v MREC (v prvním a druhém závodu) -

Robert Prokš –     v kategorii S1+2000/2WD 1. místo, 36. místo v absolutním pořadí

                            v kategorii 1. místo, 31. místo v absoutním pořadí

 

Ladislav Ázsóth –     v kategorii S1-1600 2. místo, 27. místo v absolutním pořadí

                                v kategorii 2. místo, 23. místo v absolutním pořadí

 

Rostislav Pilař – v kategorii E1-2000 3. místo, když porazil našeho bývalého člena, známého kamikaze, Michala Slováčka, 19. místo v absolutním pořadí

                            v kategorii 2. místo, 15. místo v absolutním pořadí

 

Radek Kolbábek – v kategorii E1+2000 4WD 1. místo, 8. místo v absolutním pořadí

druhý závod nedojel kvůli poruše převodovky.

 

Výsledky našich borců v České trofeji (v prvním a druhém závodu) -

Radek Klukan – v kategorii E1H+2000 6. místo v kategorii, 8. absolutně v České trofeji

 

Milan Boháč – v kategorii E1H-2000 1. místo a 3. místo absolutně v České trofeji

 

Další závodní víkend se uskuteční za čtrnáct dní v Násedlovicích u Kyjova. Podrobnější informace naleznete na https://www.maverickrescue.cz/

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí

 

Lemuři zabodovali na Zámeckém vrchu
 
Milovníci rychlé jízdy do vrchu se měli možnost sejít o prvním květnovém víkendu na tradičním kopci v Náměšti nad Oslavou, kde byl uspořádán 32. ročník závodu Zámecký vrch MANN-FILTER 2013.
 
Počasí přálo i atmosféra byla vynikající, protože zde nechyběli naši borci, kteří přes značnou únavu, když do pozdních nočních hodin v pátek přemýšleli nad týmovou strategií, aby co nejlépe zabodovali v nastávající závodním víkendu, dosáhli v souboji s časem skvělých výsledků.

Po celý víkend byla opět ku prospěchu i vnitroteamová rivalita, kdy souboje mezi Ozzym a Radkem Klukanem byly v řádu setin sekundy! Ozzy se snažil, jak nejvíce to šlo, a představil se nám na svém prvním letošním závodu tak, jak ho známe z dřívějších let. Že jeho jízda byla na hranici rizika, potvrzuje i druhá nedělní tréninková jízda, v níž po projetí horního retardéru přidal práci pořadatelům, kteří ho museli znovu stavět a některé pneumatiky dokonce vůbec nenašli! Nakonec však Radka Klukana o setinu na součtu porazil.
 
Na stejném voze jako Klukan vulgo Kowalski startuje i Robert Prokš, na jehož časech je znát loňská absence, kdy nemohl kvůli zdravotním problémům závodit. Rychle si však zvyká, zrychluje, proto věříme, že v brzké době získá opět výbornou formu. V Náměšti se umístil na 2. místo v kategorii S1+2000/WD hned za prvním Klukanem, který oproti loňské sezóně zrychlil o více než 2 vteřiny.
 
Závodu se tentokrát zúčastnil i Michal Slováček, který přes zimu svoi Hondu vylepšil o novou převodovku a značně ji ohlehčil. V kategorii E1-2000 získal 4. místo a vylepšil svůj loňský rekord o necelou sekundu. Ve stejné kategorii exceloval s vozem Renault Clio Sport Milan Boháč, který zajel o necelou sekundu rychleji než loni a vyjel si tak v kategorii 2. místo. V sobotním závodu se umístil na krásném 8. místě v absolutním pořadí, v neděli klesl na místo 10.

 

Po kvalitních výkonech bylo vše završeno rautem pro členy teamu, nechyběl kaviár ani kubánské doutníky.

A kde se setkáme příště? To je zatím ve hvězdách, proto sledujte bližší upřesnění na webových stránkách https://www.lmbc.eu/ a https://lemursracing.webnode.cz/ .

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí (samozvaná)

 

 

 

Lemurs Racing Team v Násedlovicích

 

Po nekonečné zimě jsme konečně měli možnost utkat se na prvním podniku letošní sezony závodů do vrchu - v Násedlovicích.

 

I když náš tým nastoupil ve značném oslabení, dosáhl skvělých výsledků. Na startovní pole nenastoupil Radek Kolbábek, protože v současné době dokončuje práci na novém motoru, dále Rostislav Ozzy Pilař a Michal Slováček.

 

Kategorie S1+2000/WD byla málem ochuzena o naše dva skvělé jezdce – Radka Klukana a Roberta Prokše, kteří startují na stejném voze. Jejich závodní speciál BMW M3 se ještě ve čtvrtek potýkal se závadou, jelikož motor odmítal nastartovat. Po konzultaci závady s techniky v BMW Motorsport v Mnichově nakonec stroj přece zaburácel a Radek Klukan s přehledem zvítězil v sobotním i nedělním závodu. V neděli soupeřil s Robertem Prokšem, který pro náš tým získal druhé místo v kategorii.

 

Milan Boháč se i přes potíže se sekvenční převodovkou, kdy mu nefungovalo vypínání motoru při řazení, dokázal prosadit ve své kategorii E1-2000 a obsadil skvělé 2. místo po oba dva dny, v sobotu navíc získal 10. místo v absolutním pořadí a v neděli ještě zlepšíl na místo 9.

 

Posledním zástupcem našeho týmu byl Miloš Zmeškal. Po oba dny si udržel svůj standard a získal prvenství v absolutním pořadí mezi historiky.

 

A kdy se setkáme příště? 4. května v Náměšti nad Oslavou.

 

Více na https://www.lmbc.eu/cz/zavody a https://lemursracing.webnode.cz/ .

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí (samozvaná)

 

 

Aktuality

Přípravy Lemurs racing teamu vrcholí

 

Závodní sezona 2013 pomalu klepe na dveře, poslední březnový víkend se blíží a s ním i první letošní podnik na Masarykově okruhu v Brně. Závodníci ladí své speciály a utužují svoji fyzickou kondici.

Ani členové Lemurs racing teamu nechtějí ponechat nic náhodě, usilovně pracují na svých strojích, vyměňují opotřebené díly, nebo pracují na jejich vylepšení, někteří připravují dokonce nové motory, aby v letošním roce byli ještě rychlejší.

Novou sezonu zahájili již v únoru tvrdým režimem na zimním soustředění v Jizerských horách, jehož cílem bylo obnovení psychické rovnováhy, zlepšení fyzické výkonnosti a redukce tělesné hmotnosti u některých členů teamu. Po každodenním všestranném fitness tréninku (zaměřeném zejména na lyžování a plavání) následovala vždy relaxace v sauně, aby došlo k očistě ducha i těla a k utužení zdraví. Pro některé byl program natolik vysilující, že musela být opakovaně praktikována transfuze lemuří krve, která je nejvíce účinnou metodou pro vzpruhu celého organismu.

U některých byly (díky pečlivému dodržování výcviku) zaznamenány vynikající výsledky. Ozzy všechny ohromil skvělou organizační schopností, Kowalski zase strhující technikou moderní pantomimy. Bezkonkurenční však byl Láďa vulgo Knížák, který si za své famózní výkony v běžecké stopě vysloužil nejvyšší ocenění Bohumila Hanče.

Co říci na závěr? Startovací zimní soustředění splnilo svůj účel a ještě více náš velmi silný team zocelilo. Motorsportu zdar!!!

 

Více na: https://lemursracing.webnode.cz/

 

Za tiskovou kancelář Lemurs racing teamu Mgr. Eva Čepičková, tisková mluvčí (samozvaná)